home Meny close
menu Meny

Retur og reklamasjon

Her finner du alt du trenger å vite hvis du ønsker å bytte, returnere eller reklamere i nettbutikken. Angrer du på et kjøp så må du gi oss beskjed innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Du skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25) Hvis du angrer på kjøpet, koster det deg kun returfrakten.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25). Du bør ta vare på emballasjen hvis du er usikker på om du vil beholde varen. Ta gjerne en titt på Forbukerrådets sider hvor du finner mer utfyllende informasjon om lover og regler knyttet til dette.

Vår returadresse er:
Barnas Hus nettbutikk
glynitveien 33
1400 Ski

Vi anbefaler at sendinger til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores. I tillegg vil den da også være forsikret. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav.

Reklamasjoner

Er det feil på varene, eller vi har sendt deg feil vare/r, sender vi deg nye varer uten ekstra omkostninger. Vil du reklamere på en vare, har du krav på å få dekket ekstra fraktkostnader når reklamasjonen godkjennes. Husk å føre opp kontonummer slik at vi kan tilbakeføre fraktkostnaden din. Du kan lese mer om vilkår for reklamasjoner under Salgsbetingelser.

Bytte eller angre på kjøpet

Hvis du ønsker å bytte eller returnere en vare må du dekke kostnaden for å returnere varen. Hvis det er ønskelig eller praktisk mulig, kan du også levere varen tilbake til oss på egenhånd. Du vil kunne bli erstatningsansvarlig for skade på varen grunnet uforsiktig eller uforsvarlig retur. Det er derfor viktig å sørge for forsvarlig innpakking og emballasje. Hvis det lar seg gjøre og samtidig er forsvarlig, kan du gjenbruke den emballasjen som ble brukt da du mottok varen. Eventuelle utgifter til ny emballasje dekkes av kunde.   Husk at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur. Vi anbefaler derfor at sendinger til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores, men dette er ikke et krav.

OBS! Av sikkerhetsmessige årsaker kan ikke bilstoler byttes eller returneres. Såkalte ”hygiene artikler” og ”kroppsnære plagg” er underlagt særskilte bestemmelser for bytte. Ammeputer, stellematter, badebaljer, ammepumpe o.l. hygieneartikler, samt badetøy og undertøy byttes ikke.

Slik går du fram:

Ønsker du å sende varene tilbake til nettbutikken finner du adressen over.
• Varen må være ubrukt, helst i originalemballasje
• Angrefristskjema eller reklamasjonsskjema må være utfylt
• Kopi av ordrebekreftelsen må legges ved
• Retur ved feilsendinger og reklamasjoner betales av Barnas Hus
• Retur ved angerfrist eller bytte, betales av kunden

OBS! Har du ikke mulighet for å printe ut ordrebekreftelse og angrefristskjema kan du legge ved en håndskrevet lapp med ordrenr, navn og adresse. Noter at du ønsker å benytte angreretten.

You must supply a Polar Slide ID.