Handlingsplan for HMS
HANDLINGSPLAN HMS ARBEID 2019-2020
Utgave nr. 2 - Sist oppdatert 11.02.20 - Prosessansvarlig: HR
Mål
· I 2019 og 2020 skal vi sikre og legge til rette for at arbeidet med HMS gjennomføres i alle avdelinger i BH Nordic AS og Barnas Hus AS herunder arbeidet med økt bærekraft i vårt hjemmemarked og i områder vi henter egenproduserte varer i Asia.
· Vi skal sikre gode og enkle rutiner som er i samsvar med lover og forskrifter.
· Vi skal sikre kommunikasjon og informasjon til de som er ansvarlig for utførelse av arbeidet.
· Vi skal lage gode kontrollrutiner for HMS-arbeidet.
· Eventuelle avvik skal lukkes.
Beskrivelse av aktiviteter
Hvem | Aktivitet | |
1 | HR | Sikre at innholdet i interkontrollen ivaretar lov krav.
Vedlikeholde dokumentasjon med hensyn til myndighetskrav og retningslinjer Sikre at HMS-arbeidet fungerer og gjennomføres i alle ledd |
2 | HR | Årlig lage handlingsplan for HMS arbeidet i BH Nordic og Barnas Hus
Årlig lage handlingsplan for å redusere sykefraværet Årlig lage handlingsplan for miljøarbeidet |
3 | HR | Forankre i AMU.
Sikre at Interkontrollen blir kommunisert internt, og at de som er HMS ansvarlige blir kjent med rutiner og innhold Sikre nødvendig opplæring i HMS-arbeidet |
4 | HR | Sikre at rett dokumentasjon ligger på fellesområdet
Sikre at ledere med personalansvar får statuser med hensyn til HMS arbeidet |
5
|
HR | Sikre en god informasjon, samt rutiner for å kunne kontrollere at HMS arbeidet gjennomføres på alle lokasjoner. |
6
|
HR- HMS ansvarlig | Svare på avviksrapporter fra tilsynsmyndighet |
7 | HR – HMS ansvarlig – ledergruppe | Lukke avvik |