home Meny close
menu Meny

Retur, reklamasjon og tilbakebetaling

Her finner du alt du trenger å vite hvis du ønsker å bytte, returnere eller reklamere i nettbutikken. Angrer du på et kjøp så må du gi oss beskjed innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Du skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25) Hvis du angrer på kjøpet, koster det deg kun returfrakten.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25). Du bør ta vare på emballasjen hvis du er usikker på om du vil beholde varen. Ta gjerne en titt på Forbukerrådets sider hvor du finner mer utfyllende informasjon om lover og regler knyttet til dette.

Bytte eller angre på kjøpet

  1. Fyll ut angrefristskjema* (ligger som vedlegg til din ordrebekreftelse) og legg det sammen med varen/e.
  2. Send pakken til: Barnas Hus Norge AS, Postboks 154 Ski postkontor, 1400 Ski eller lever inn i en av våre butikker

• Varen må være ubrukt, helst i originalemballasje
• Fyll ut angrefristskjema (ligger som vedlegg til din ordrebekreftelse) og legg ved varen/e
• Retur ved feilsendinger og reklamasjoner betales av Barnas Hus. Ta kontakt med oss før retur.
• Retur ved angrefrist eller bytte, betales av kunden

*Har du ikke mulighet for å printe ut angrefristskjema kan du legge ved en håndskrevet lapp med ordrenr, navn og adresse. Noter at du ønsker å benytte angreretten.

Vi anbefaler at pakker til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav.

Du vil kunne bli erstatningsansvarlig for skade på varen grunnet uforsiktig eller uforsvarlig retur. Det er derfor viktig å sørge for forsvarlig innpakking og emballasje. Hvis det lar seg gjøre og samtidig er forsvarlig, kan du gjenbruke den emballasjen som ble brukt da du mottok varen. Eventuelle utgifter til ny emballasje dekkes av kunde.   Husk at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur. Vi anbefaler derfor at sendinger til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores, men dette er ikke et krav.

OBS! Av sikkerhetsmessige årsaker kan ikke bilstoler byttes eller returneres. Såkalte ”hygiene artikler” og ”kroppsnære plagg” er underlagt særskilte bestemmelser for bytte. Ammeputer, stellematter, badebaljer, ammepumpe o.l. hygieneartikler, samt badetøy og undertøy byttes ikke.

Reklamasjoner

Er det feil på varene, eller vi har sendt deg feil vare/r, ta kontakt med oss på nettbutikk@barnashus.no så blir vi enige om hvordan vi best løser saken for deg. Vil du reklamere på en vare, har du krav på å få dekket ekstra fraktkostnader når reklamasjonen godkjennes. Husk å føre opp kontonummer slik at vi kan tilbakeføre fraktkostnaden din. Du kan lese mer om vilkår for reklamasjoner under Salgsbetingelser.

 

Tilbakebetaling av varer kjøpt på barnashus.no

Så snart din retur kommer frem og blir godkjent på vårt lager, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til deg. Det kan ta opptil fem virkedager (mandag til fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto. Har du benyttet deg av kortbetaling, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort. Dersom du ikke har betalt, sletter vi helt enkelt det utestående fakturabeløpet.

Husk! Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen eller du tror fristen vil gå ut før vi får behandlet returen, er det viktig at du betaler din faktura. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.