Retur og reklamasjon
Hos Barnas Hus har du alltid 30 dagers åpent kjøp på alle varer (NB! Bilstoler har 14 dagers åpent kjøp). Varen må være ubrukt (helst i originalemballasje) og kvittering/byttelapp må fremvises. Varen kan returneres i alle våre butikker. Ved retur av bilstol må originalemballasje følge med.
Bytte eller angre på kjøp i nettbutikken
Returadresse:
Barnas Hus Norge AS
Torvuttaket 22
1540 Vestby
1) Fyll ut angreskjema* (angreskjemaet finner du her) og legg det sammen med varen/e.
2) Send pakken til: Barnas Hus Norge AS, Torvuttaket 22, 1540 Vestby eller lever inn i en av våre butikker.
• Varen må være ubrukt (helst i originalemballasje). Ved retur av bilstol må originalemballasje følge med.
• Retur ved feilsendinger og reklamasjoner betales av Barnas Hus. Ta kontakt med oss før retur.
• Retur ved normal angrefrist eller bytte betales av kunden.
*Har du ikke mulighet for å printe ut angreskjema kan du legge ved en håndskrevet lapp med ordrenummer, navn og adresse. Noter at du ønsker å benytte angreretten.
Vi anbefaler at pakker til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav.
Du vil kunne bli erstatningsansvarlig for skade på varen grunnet uforsiktig eller uforsvarlig retur. Det er derfor viktig å sørge for forsvarlig innpakking og emballasje. Hvis det lar seg gjøre og samtidig er forsvarlig, kan du gjenbruke den emballasjen som ble brukt da du mottok varen. Eventuelle utgifter til ny emballasje dekkes av kunde. Husk at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur. Vi anbefaler derfor at sendinger til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores, men dette er ikke et krav.
OBS! Hygieneartikler og kroppsnære plagg er underlagt særskilte bestemmelser for bytte. Ammeputer, stellematter, badebaljer, ammepumpe o.l. hygieneartikler, samt badetøy og undertøy byttes ikke.
Reklamasjoner
Er det feil på varene, eller vi har sendt deg feil vare/r, ta kontakt med oss på kundeservice@barnashus.no så blir vi enige om hvordan vi best løser saken for deg. Vil du reklamere på en vare, har du krav på å få dekket ekstra fraktkostnader når reklamasjonen godkjennes. Husk å føre opp kontonummer slik at vi kan tilbakeføre fraktkostnaden din. Du kan lese mer om vilkår for reklamasjoner under Salgsbetingelser.
Tilbakebetaling av varer kjøpt på barnashus.no
Så snart din retur kommer frem og blir godkjent på vårt lager, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til deg. Det kan ta opptil fem virkedager (mandag til fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto. Har du benyttet deg av kort, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort. Dersom du ikke har betalt, sletter vi helt enkelt det utestående fakturabeløpet. Vær oppmerksom på at vi i noen tilfeller kun reserverer beløpet i kontoen, og dersom dette er tilfellet vil vi fjerne reservasjonen. Ettersom din konto da ikke er blitt debitert, vil du heller ikke se en tilbakebetaling.
OBS! Det utbetales ikke kontanter ved retur til butikk.
Faktura/delbetaling: Dersom du har handlet med faktura/delbetaling og returnerer varer etter betalingsfristen, eller du tror fristen vil gå ut før vi får behandlet returen, er det viktig at du betaler utestående beløp. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.